img

BRUG FOR HJÆLP?

RING PÅ 26 85 56 49

Du kan kontakte os på det ovenstående nummer på alle hverdage mellem 10:00 – 16:00 eller finde svar på de oftest stillede spørgsmål herunder.

HER ER SVARENE PÅ

De oftest stillede spørgsmål

Herunder kan du se, hvem der kan tage et lån på skyfinans.dk:
  • Du skal være minimum 18 år for at optage et lån. Nogle banker kan kræve en højere aldersgrænse på fx 19 eller 20 år alt efter lånebeløb og omstændigheder.
  • Du skal have en fast månedlig indkomst.
  • Du skal have fast bopæl i Danmark og et dansk cpr.nr. – og så skal du bruge dit NemID.
  • Du må ikke være registreret i RKI.
De fleste banker og låneudbydere ønsker ikke at låne ud til ansøgere, der er registreret i Debitor Registeret eller RKI (Ribers). Det vil som udgangspunkt også være en dårlig ide at låne flere penge, før du har betalt din gamle gæld ud, som har medført din registrering i RKI. Du vil nemlig ved et evt. lånetilbud få meget dårligere vilkår, end hvis du ikke var registreret i RKI. Du bliver automatisk slettet fra registret, når du har betalt den pågældende gæld.
Vi prioriterer din sikkerhed mere end noget andet. Vi modtager og sender kun information, herunder din ansøgning, krypteret, og vi behandler dine personlige oplysninger med stor omhu. Endelig overholder vi al lovgivning om datasikkerhed, og vi kan således forsikre dig om, at det er sikkert at sende en ansøgning og tage et lån over nettet.
Vi deler aldrig dine data med andre end de banker, vi samarbejder med om at give dig det bedste lån. Bankerne er nødt til at få dine data for at kunne en lave en kreditvurdering, som de laver ud fra dit cpr-nummer. Til gengæld behøver du ikke sende dokumentation eller stille nogen sikkerhed for dit lån.
Du har mulighed for at låne mellem 10.000- 350.000 kroner. Dine lånemuligheder afhænger af den kreditvurdering, som låneudbyderne laver. Hvis du har brug for et lidt større lånebeløb, og pengene skal bruges sammen med andre i fællesskab – fx en ferie, kan det evt. være en idé at låne pengene sammen med din ægtefælle, partner, samlevende el.lign., da det som regel vil give dig/jer flere og bedre lånemuligheder, fordi låneudbyderen i så fald kan kreditvurdere jer ud fra jeres samlede økonomiske situation.
Lige så snart du har underskrevet din valgte låneaftale med NemID, bliver pengene udbetalt hurtigst muligt til den konto, som du har angivet i din ansøgning. Husk derfor at skrive alle oplysningerne korrekte første gang.
For at komme gennem hele ansøgningen kræver det nogle oplysninger, som du derfor skal have klar. Du skal bruge oplysninger som dit cpr-nummer, dit kontonummer og dit NemID. Uden disse ting kan du ikke fuldende ansøgningen, og så kan du ikke tage et lån.
Når du har sendt din ansøgning afsted, går der som regel ikke mere end et par timer, før du får svar på din ansøgning. Nogle gange kan der dog gå op til 48 timer før vi har indhentet dine tilbud. Ved længere ventetid er du altid velkommen til at kontakte os her og høre nærmere.
Vi bestræber os altid på at gøre processen så kort som mulig. I langt de fleste tilfælde, vil pengene være på din konto senest hverdagen efter, at låneaftalen er blevet underskrevet med NemID. I enkelte tilfælde kan processen tage op til 2 dage.
Ja, lige så snart låneansøgningen bliver godkendt, får du tilsendt et link, hvor du skal underskrive selve aftalen med dit NemID. Du får også linket tilsendt din angivne e-mailadresse, så du kan også gøre det her igennem. Det vigtigste er blot, at du får underskrevet aftalen med NemID, som du derfor bør have klar ved din side.
De mest gængse termer er du med garanti støt på, og det er muligt, at de virker forvirrende. Her vil vi derfor kort forklare, hvad de forskellige ting betyder.
  • ÅOP er en forkortelse af Årlige Omkostninger i Procent. Under fulde omkostninger ligger både renter, gebyrer, afgifter – kort sagt alle omkostninger, du skal betale på 1 år i %. ÅOP bruger du derfor bedst til at sammenligne forskellige typer lån, og til at se de fulde omkostninger ved hvert lån.
  • Debitorrente er den årlige effektive rente. Der er altså forskel på debitorrenten og den pågældende rente, da du skal huske at medregne tilskrivningerne, som der kan komme ved månedlig renteskrivning. Debitorrenten er derfor inklusive renters rente.
  • Løbetid er den tid, du har til at betale lånet inklusiv renter osv. tilbage. Løbetiden kan være kort eller lang, og det kan godt betale sig at regne lidt på, hvad der bedst kan svare sig ud fra din situation. Et lån med en lang løbetid kan selv med en lavere rente godt blive dyrere end et lån med en kortere løbetid, selvom renten her umiddelbart er højere.
  • Budget og budgetlægning. En oversigt over dine indtægter og udgifter, så du kan se, hvor meget du har til overs/til rådighed. Vi anbefaler, at du, allerede inden du sender din ansøgning, laver et budget, hvor du tager dine månedlige indtægter minus udgifter (husk også at medregne de ting, du ikke betaler for hver måned, fx forsikring, licens osv). Så får du et realistisk overblik over, hvor meget du har mulighed for at afdrage med pr måned.
Hvis du allerede har taget ét lån igennem Skyfinans, og ikke har betalt helt eller delvist tilbage på det endnu, så er du velkommen til at kontakte os for at høre nærmere, hvis du er interesseret i endnu et lån eller en forhøjelse af det nuværende. Det kan også være, at det er en god ide at samle nogle af dine mindre lån til et samlelån, hvor du som oftest vil få bedre vilkår og en billigere samlet rente end ved at betale af på flere forskellige smålån sideløbende. Du kan vælge i din ansøgning, om du ønsker at samle flere af dine nuværende lån til et samlet lån.
Skyfinans fungerer udelukkende som en sammenligningstjeneste, hvor du kan sammenligne de forskellige lån, som bankerne tilbyder dig. Det er således ikke hos os, du låner pengene, og vi har heller ingen indflydelse på hvilke lån, du bliver tilbudt, eller om du desværre ikke bliver tilbudt lån. Derfor skal du tage kontakt til den bank eller låneudbyder, som du har valgt.
Skulle du mod forventning være utilfreds med vores service, er du naturligvis velkommen til at sende os en mail på info@skyfinans.dk, og så besvarer vi den hurtigst muligt. Vi vil selvfølgelig vurdere, om vi kan besvare klagen selv, eller om vi skal sende den videre til rette vedkommende i banken. I givet fald giver vi dig også besked herom.
Allerede i selve ansøgningen kan du vælge, hvordan du ønsker at betale tilbage på lånet. Her vælger du enten om det skal ske via girokort eller en direkte overførsel fra din bankkonto, hvilket også kan være et krav fra bankens side. Det nemmeste er også at lave en automatisk overførsel via netbank, men alt dette vil blive yderlige forklaret, når lånet er godkendt og accepteret.
Det er intet problem at betale mere tilbage end aftalt, og dette er du selvfølgelig mere end velkommen til at gøre. Send os en mail på info@skyfinans.dk, og så skal vi nok forklare nærmere.
Ja det er selvfølgelig også muligt, og hvis du blot sender os en mail på info@skyfinans.dk, så skal vi nok forklare nærmere.
For en sikkerheds skyld så må du meget gerne informere os, hvis du får ny adresse, nyt telefonnummer eller en ny mailadresse. I værste tilfælde kan det koste dig et gebyr, hvis vi ikke kender til ændringerne.
Vi bestræber os altid på at svare på alle henvendelser hurtigst muligt, og du kan regne med, at vi svarer dig inden for én arbejdsdag.